R E K L A M A Č N Ý P O R I A D O K
I. Predmet úpravy
Tento reklamačný poriadok upravuje rozsah, podmienky, spôsob a miesto reklamácie, postup pri riešení reklamácií a spôsob vykonania záručných opráv. Týka sa tovaru a služieb, ktoré predávajúci predal spotrebiteľom. Pri reklamáciách sa postupuje v súlade s týmto reklamačným poriadkom, za dodržania zákonných ustanovení a práv spotrbiteľov ( Zákon č.250/2007 o ochrane potrebiteľa , Obchodným a občianskym zákonníkom ).
II. Vymedzenie pojmov
Na účely reklamačného poriadku sa rozmie :
a) predávajúcim obchodná spoločnosť Autokompo, s.r.o., ul. Dukelských hrdinov 20 ,
960 01 Zvolen , Slovenská republika, IČO:3662872, IČ DPH: SK2021834694; spoločnosť
je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica , odd.Sro, vložka
č.9291/S , dňa 08.06.2004.
b) spotrebiteľom fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby
pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
c) výrobkom (tovarom) nová, použitá alebo upravená hnuteľná vec, ktorá bola vyrobená, vyťaže-
ná alebo inak získaná, bez ohľadu na stupeň jej spracovania, a ktorá je určená na ponuku
spotrebiteľovi alebo pri ktorej možno predpokladať, že ju spotrebiteľ použije, ak sa táto
vec dodáva za odplatu alebo bezodplatne, ktorú je predávajúci oprávnený predávať v sú-
lade so zápisom predmetu činnosti v Obchodnom registri.
d) výrobcom osoba, ktorá výrobok vyrobí, vyťaží, obnoví, upraví alebo inak získa a má
sídlo alebo miesto podnikania na území členského štátu Európskej únie, členského štátu
Európskeho hospodárskeho priestoru alebo Turecka (ďalej len“členský štát“) , alebo ten,
kto sa za výrobcu vydáva označením výrobku svojím menom, ochrannou známkou alebo
iným rozlišovacím znakom, má sídlo alebo miesto podnikania na území členského štátu
a je splnomocnencom výrobcu, ktorý nemá sídlo alebo miesto podnikania na území členské-
ho štátu.
e) dovozcom podnikateľ, ktorý doviezol do členského štátu výrobok zo štátu, ktorý nie je
členským štátom, alebo jeho splnomocnenec.
f) dodávateľom podnikateľ , ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodal
predávajúcemu výrobok a ktorého činnosť neovplyvňuje vlastnosti výrobku , alebo jeho
splnomocnenec.
g) službou akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný spotrebiteľovi odplatne alebo
bezodplatne s výnimkou činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú
dozor profesijné komory alebo iné orgány štátnej správy.
h) reklamáciou uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby.
i) miestom uplatnenia reklamácie sídlo predávajúceho podľa písmena a) a ak má predáva-
júci aj ďalšie miesta predaja tovaru, aj tieto miesta.
j) reklamačným protokolom dokument, ktorým si spotrebiteľ uplatňuje právo zo zodpovednos-
ti za škodu.
k) vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku,
výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,
písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
l) odborným posúdením vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikova-
nou alebo akreditovanou osobou.
III. Všeobecné ustanovenia
1) Predávajúci je povinný
a) predávať výrobky a poskytovať služby v bežnej kvalite, v správnom množstve, hmotnosti,
alebo miere a umožniť spotrebiteľovi prekontrolovať si správnosť týchto údajov.
b) predávať výrobky a poskytovať služby za dohodnuté ceny resp. ceny uvedené v cenníku,
správne ich účtovať a vydať mu doklad o kúpe výrobku alebo poskytnutí služby.
c) riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
2) Spotrebiteľ má právo
a) na výrobky a služby v dobrej kvalite
b) na uplatnenie reklamácie a náhradu škody
c) na informácie, ochranu svojho zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov
d) na podávanie podnetov a sťažností orgánom dozoru a kontroly
3) Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi
a) za vady tovaru, ktoré existovali pri jeho prevzatí
b) vznikli v priebehu záručnej doby, ktorú poskytol predávajúci alebo výrobca tovaru vo svojom
záručnom liste potvrdený predávajúcim alebo vyplýva z doby uvedenej v tomto reklamačnom
poriadku.
4) Kupujúci je povinný
a) si pri kúpe tovaru alebo služby podľa možností riadne prezrieť , skontrolovať a tým sa uistiť,
že kupuje tovar alebo službu v požadovanej kvalite , množstve a cene. Kupujúci nadobudne
vlastnícke práva k tovaru alebo službe, len čo zaň zaplatí.
b) ak je tovar kupujúcemu odosielaný, tento si prezrie a skontroluje po tom, ako je tovar dopra-
vený do miesta určenia
c) ak kupujúci tovar neprezrie alebo nezariadil, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva
škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke len vtedy, keď
preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečensva škody na tovare
IV. Nebezpečenstvo škody na tovare
a) škodou na veci sa rozumie strata , zničenie , poškodenie alebo znehodnotenie veci bez
ohľadu na to, z akých príčin k nim došlo
b) nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od
predávajúceho
c) ak je predávajúci podľa zmluvy povinný odovzdať tovar dopravcovi na prepravu tovaru kupujú-
cemu , prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo škody na tovare jeho odovzdaním
dopravcovi
d) škoda na tovare, ktorá vznikla po prechode jej nebezpečenstva na kupujúceho, nemá
vplyv na jeho povinnosť zaplatiť kúpnu cenu
V. Vady tovaru
a) ak predávajúci poruší svoju povinnosť podľa čl.III. ods.1a) tohto reklamačného poriadku, má
vadu
b) za vady tovaru sa považuje aj dodanie iného tovaru ako určuje zmluva
c) ak z prepravného dokladu, dokladu o odovzdaní tovaru alebo z vyhlásenia predávajúceho
vyplýva, že dodáva tovar v menšom množstve alebo len časť tovaru, nevzťahujú sa na
chýbajúci tovar ustanovenia o vadách tovaru
d) predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých kupujúci v čase uzavretia zmluvy vedel
alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzatvorila, musel vedieť
e) predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo
škody na tovare na kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase
f) predávajúci zodpovedá aj za akúkoľvek vadu, ktorá vznikne po tejto , ak je spôsobená poru-
šením jeho povinností
VI. Reklamácia tovaru
1) Miestom pre uplatnenie reklamácie je výhradne sídlo spoločnosti (čl.II.ods.a), dátumom prevzatia
reklamácie je dátum fyzického prevzatia tovaru pracovníkom firmy, alebo dátum doručenia
zásielky dopravcom na uvedenú adresu. Reklamácie príjma pracovník firmy počas prevádzkových
hodín.
2) Kupujúci (spotrebiteľ) má právo vytknúť vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka. Predávajúci
poskytuje na tovar záruku minimálne 24mesiacov v zmysle Obchodného zákonníka, pokiaľ nie je
v záručnom liste vyznačené inak. Reklamáciu v rámci záruky treba uplatniť najneskôr v posledný
deň záručnej doby. Záručné podmienky sú presne stanovené v záručnom liste. Ak nebol vydaný
záručný list, záručné podmienky sú určené príslušnými zákonnými ustanoveniami (Občiansky
a Obchodný zákonník).
Ak kupujúci nevytkne vadu tovaru do uplynutia záručnej doby, jeho právo na reklamáciu zaniká.
3) Pri uplatnení reklamácie ( vytknutie vady tovaru ) v záručnej dobe, kupujúci doručí tovar na vyššie
uvedenú adresu spolu s kópiou dokladu o nákupe a riadne vypísaným záručným listom a originál-
nym záručným listom, ktorý vyžaduje výrobca. Pri určitých výrobkoch, ktoré vyžadujú odbornú
montáž, je potrebný aj doklad o vykonaní odbornej montáži ( na túto skutočnosť je kupujúci
vopred upozornený a je vyznačená v záručných podmienkach ). Bez týchto dokladov nebude
tovar prevzatý na reklamáciu a bude vrátený na náklady spotrebiteľa späť.
4) Predávajúci je povinný spísať o reklamácii dvojmo reklamačný protokol, ktorý obsahuje najmä
kto, kedy a čo reklamuje, popis závady, dodané príslušenstvo a reklamačný list zapíše do
evidenčnej knihy reklamácií.
5) Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní.
Do tejto doby sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie
však nemá trvať dlhšie ako 30 dní. Predávajúci oznámi kupujúcemu spôsob riešenia reklamácie.
6) Pri odstrániteľnej vade má kupujúci právo, aby bola táto bezplatne a riadne odstránená v záko-
nom stanovenej lehote a na vlastné náklady. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci
a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
7) Ak je vada na tovare neodstrániteľná, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, sa predá-
vajúci dohodne na ďalšom postupe s kupujúcim, či mu vadný tovar vymení alebo mu vráti kúpnu
cenu. Pri vade tovaru , ktorá sa odstrániť nedá, ale nebráni riadnemu užívaniu veci
(napr.poškriabanie), má zákazník právo na primeranú zľavu.
8) V prípade oprávnenej reklamácie kupujúci hradí náklady na zaslanie tovaru predávajúcemu.
Predávajúci hradí náklady na zaslanie tovaru kupujúcemu a náklady na opravu tovaru.
9) V prípade neoprávnenej reklamácie, ak sa preukáže, že reklamovaná vada bola zapríčinená
zákazníkom t.j.poškodením výrobku nesprávnym používaním, nevhodnou manipuláciou, neopráv-
neným a neodborným zásahom do výrobku, zákazník napriek tomu, že o tejto skutočnosti vedel,
alebo vedieť mohol, vadu reklamoval, predávajúci bude požadovať náhradu škody, ktorú mu tým
spôsobil ( manipulačné a poštovné-dopravné náklady ).
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 01.01.2010
Vo Zvolene 01.01.2010
Autokompo,s.r.o. Zvolen
prevádzka Poľovnícke potreby